Thursday, July 26, 2012

Macam - Macam + Serba Tak Kena


Hi Semua! 

Selamat Berpuasa yer. Tahun kedua saye berpuasa sebagai isteri. Tahun ni berkobar-kobar nak masak juadah berbuka dan juga pegi terawikh. Tahun lepas terlantar jer. Alhamdulillah dikurniakan kesihatan yang baik tahun ni. 

Ok, sebelum puasa hari tu, sempat kemas-kemas rumah sket. Jadi berkobar-kobar nak cuba resipi SENANG BANGAT ini. Tak ingat nama resipi. Xora yang bagi. hehehe bahan-bahan semua yang ada kat rumah. Tapi peliknya guna microwave je untuk membakarnya. Ntah la. Saye mmg penakut dan tak reti la pakai microwave + oven bagai. 


campuran 1 sb butter + 1 sd brown sugar + 1/4 tepung gandum + 1 kuning telur + garam sket + choc chips + esen vanilla sket   




remekin nama die kot. Pinjam Xora. thanks mok! :)


sudukan. nampak menarik kan? tak sabar nak makan kononyer.

Hasilnya??? masuk microwave. jadi camnie! huwaaaaaaaaaaa


Sungguh keciwa. memang saye tak taste langsung. Iye baca byk kali dah resipi. memang camtu la caranya. So tunggu versi Xora plak. Nanti baru check mana yang silap saye tu. Hehehe




Ok nanti saye update lagi yer!
Xora kata jangan putus asa mencuba. Tapi saye dah putus asa dah. 
Semalam baca twitter Wani Jepun :p. Die buat apam balik sendirikkk hoke! Nak pengsan makk baca. 
Ku nak buat cookies senang bangat nie pun tak jadikkk. Hancusss. 
Saye memang bukan ditakdirkan untuk buat biskut kot :( 


4 comments:

Unknown said...

pes time bace title wani jepon.haha.kalo ade muke jepun xpe jugekkk:p
its ok reen,practice makes perfect:)

Reen Tart Nenas said...

wani: jgn mara arrr wani :) last year buat choc chips pun mcm kurang jadi :(

Xora said...

1. waah layout baru..
2. pesal ko mentioned nama aku dgn begitu banyaknya? adakah supaya:-
a. aku buat cookies tu plak utk membuktikan ko salah
b. menyalahkan aku pasal kasi resepi tu
c. ko mmg president kelab peminat aku??


ha la, nnt aku cuba. tapi masalahnya, ai hebat buat cookies sendiri tanpa pakai resepi ni --eh? ha jgn kritik aku, kalau tak, aku tka kasi ko hamper cookie tahun ni la la laaaa

Reen Tart Nenas said...

xora: lama dah hoiiii. nampak sgt lama xdtg. nyampah ko.

tak hengen jadi peminat ko. ko cuba la. aku stress nie resipi tu x jadik.