Thursday, July 26, 2012

Makanan Feveret - Sambal Jering


Pernah makan sambal jering? Rasanya jarang kot orang makan. Ini memang feveret saye dan speciality mama saye. Owh sedapnyerrr. Best ni makan time berbuka or sahur.


Ini guna jering tua. Lepas tu kena tumbuk2. Keras la. So kena tumbuk kuat-kuat la. Hehehe Ada yang  minta saye jual. Memang nak. Tapi tak larat nak tumbuk. 
Harga bayar tu macam tak berbaloi je untuk tumbuk tu. Hehehe



Ini la rupa Jering Tua tu :)


Gambar Tuan Tanah tumbuk jering. Owh ini gambar tahun lepas. Pasal tu ai kurus :)



Apa feveret makanan korang? Yang ringkas mudah dan tahan lama la. Macam lauk pauk tu tak aci la. Saye nyer list lagik panjang kottt. Hehehe


5 comments:

bunga daisy said...

i mmg suke sambal..tak kisah la sambal jering ke , sambal petai ke, sambal ikn bilis ke...semua i suke..nak nak sambal my mom..marvelous

Xora said...

dendeng boleh jadi makanan ringkas jika dibeli siap haha..

giler bapak ko kurus hoi!!!!!! *kasi stress sikit

Wani said...

i pon ske sambal jering tanah:D tp x pernah pulak mkn yg tumbok gini.seryes tak pernah>,< nnt bolela kite bertukar sambal jering:D

Reen Tart Nenas said...

bungadaisy: kan? semua nye sedap. especially time sahur

xora: hahaha memnag la. demn yuh! terus ai rs nak g jogging

wani: owh ye ke? bleh2. sila balik mesia cepat!

Mrs.aisheiteru said...

Eh favorite my mom n adik beradik dia. tp ktaorg smua tak reti makan. Baru jer last week my uncle panjat pokok jering